USA, stát Ohio, město Troy; 26. června 1974, 08:01. Pokladní Sharon Buchananová skenuje na pokladně poprvé v historii v ostrém provozu standardní čárový kód na obalu produktu. Jednoduchý čin změnil maloobchodní svět.
Tušila paní Sharon v tu chvíli, že o 40 let později se bude tento úkon, doprovázený charakteristickým pípnutím, provádět 5 miliardkrát denně, ve více než 150 zemích světa?
Obchodní řetězce v USA volaly po hledání řešení pro kódování výrobků a možnost jejich automatického dekódování na pokladnách. Výzvu vyslyšelo několik technologických firem. Dvacet let od vynálezu nejstaršího čárového kódu (tzv. býčího oka) navrhli vývojáři IBM symbol UPC (Universal Product Code). Lineární čárový kód UPC v roce 1973 vybrali lídři průmyslu v USA za jednotný standard pro identifikaci výrobků.
Prvním výrobkem s čárovým kódem UPC, automaticky dekódovaným na pokladně, byl multipack žvýkaček Wrigley’s.